Wednesday, 13 February 2013

Sampai Bila ?

Ya Allah , kau ampunilah segala dosaku . Kau lembutkanlah hatiku . Kau berikanlah aku kekuatan untuk menempuh setiap dugaan dan cabaran yang kau berikan kepadaku . Kau tetapkanlah imanku . Kau permudahkanlah segala urusanku . Rabbi yassir wala tu 'assir, rabbi tammim bil khoir . Aminn ya rabbal Alamin 


Sampai bila perasaan ni nak ada dalam hati aku . sampai bila ? kalau ikutkan aku , nak jek aku buang jauh-jauh perasaan ni . campak jek dalam laut pastu biar kena makan dengan ikan jerung . baru senang sikit hati ni . kadang-kadang rasa macam nak bagitau jek semua orang kat dalam dunia ni apa yang aku rasa sekarang ni tapi bila difikirkan balik , masalah aku ni kecik jek tak de lah besar mana kalau nak dibandingkan dengan masalah-masalah yang dialami oleh orang lain kat luar sana .  setiap perbuatan yang aku buat mesti ada jek suara-suara sumbang yang menyakitkan telinga aku ni . please stop ! jangan jaga tepi kain orang boleh . nobody perfect okay . setiap apa yang berlaku , mesti ada hikmah disebaliknya kan . so , aku akan sentiasa berfikiran positif . keliru dengan perasaan sendiri ? itu perkara normal okay . lately ni , banyak sangat perkara yang berlaku kat aku . aku kena kuatkan semangat . kalau aku tak kuat , macamane aku nak tempuh pancaroba hidup pada masa akan datang kan ? hope everything will be alright . Aku yakin yang satu hari nanti , aku akan capai apa yang aku nak selama ni .