Tuesday, 7 October 2014

Faham tak?


Maaf. Sorry. Memang lah senang nak ucap.

Tapi hati orang yang menerima maaf tu, pernah perasan tak?

Buat salah memang sepatutnya minta maaf,

Tapi kalau dah dua tiga kali ulang salah yang sama,

Patut ke orang yang terima maaf tu terima maaf tu bulat-bulat?

Perompak, Pembunuh, bila lepas diaorang merompak dan membunuh then diaorang mintak maaf dekat polis, adakah diaorang dilepaskan daripada hukuman? Tak kan.

" Aku dah bunuh orang. Aku mintak maaf eh " 

Terlepas. Kalau macam tu, apa guna undang-undang?

Hati dah retak seribu, dengan perkataan maaf, boleh bercantum kembali?

woi ingat senang !

Sekali sakit, selamanya sakit.




No comments:

Post a Comment